Beheer kleine VvE

Kleine VvE? Kies voor beheer op maat

Een bekend stadsbeeld in Utrecht zijn de straten met twee of vier voordeuren naast elkaar in een portiek, of een boven- en benedenwoning. Deze woonvorm bestaat meestal uit slechts enkele appartementen (of appartementsrechten). De planning en het regelen van het onderhoud is, als het goed is, ondergebracht in een VvE (Vereniging van Eigenaren), ook al is dit soms een hele kleine VvE. Beheer op maat voor kleine VvE's de beste keuze.

Beheer kleine VvE

Het beheer van deze kleinere woonvormen is altijd ingewikkelder dan bij een groot appartementengebouw. De grotere VvE's zijn vrijwel altijd actief, maar bij de kleintjes ligt dat anders. Soms worden zaken onderling geregeld, maar in de praktijk gebeurt dat vaker niet dan wel. En als er onderling niks geregeld of afgesproken is dan is achterstallig onderhoud het vervelende gevolg.

Kies voor een kleine VvE zelf welke beheerstaken u uitbesteedt en wat u zelf doet en hou zo de kosten in de hand

VvE Beheer de Dom heeft speciaal voor kleine VvE's een beheerpakket samengesteld waarbij u zelf op een eenvoudige manier een gedeelte van de beheerstaken kunt oppakken. Voordeel van deze manier van werken is dat u zelf in de hand heeft welke taken u wilt uitbesteden en wat u zelf doet. U houdt op die manier de kosten in de hand, maar tegelijkertijd heeft u wel netjes een VvE zodat alles goed geregeld is. Welke taken u zelf doet en welke u uitbesteedt kunt u in het zogenaamde takenmenu zelf bepalen. Hoe meer u zelf doet, hoe goedkoper u de VvE kunt beheren.

Twinq software voor VvE's

Om deze manier van werken mogelijk te maken, gebruiken we de handige software van Twinq. Met dit pakket kunnen huiseigenaren alle informatie inzien die voor hun VvE van belang is. Bijvoorbeeld papierwerk, maar ook het uitbesteden van een onderhoudsopdracht kunt u volgen in Twinq.

"Met onze instructies en adviezen kunnen woningeigenaren zelf allerlei zaken beheren in Twinq. Ze moeten meer zelf doen, denk aan offertes opvragen en onderlinge communicatie verzorgen, maar wél tegen een veel voordeliger tarief."

Basispakket VvE Beheer

VvE beheer de Dom biedt een basispakket aan waar naast volledige toegang tot Twinq nog meer diensten inbegrepen zijn. Een kleine VvE die dit pakket kiest helpen wij met de begroting en de jaarrekening. Daarnaast sluiten we wettelijk verplichte verzekeringen af en verzorgen we de (verplichte) inschrijving bij de KvK. De leden van de VvE kunnen ons 24/7 bellen voor spoedgevallen, zoals brand, lekkage of stroomuitval.

Mogelijkheid om losse diensten bij te boeken

Mocht u behoefte hebben aan meer hulp, dan kunt u losse diensten bijboeken van een speciale "menukaart“. U maakt hier gebruik van als er bijvoorbeeld een ruit vervangen moet worden. In Twinq vult u in welk bedrijf in zo’n geval gebeld moet worden of u kiest ervoor het door ons laten doen. Of wij initiëren, verzorgen en zitten bijvoorbeeld op uw verzoek de verplichte jaarlijkse vergadering voor.

"Op deze menukaart staan prijzen per dienst, zodat u nooit voor onaangename verrassingen komt te staan."

Weten welke mogelijkheden er zijn voor uw VvE?
Neem contact op!

Verzekeringspakket verplicht voor VvE

Heel belangrijk voor VvE’s is het verzekerings­pakket wat u verplicht bent af te sluiten. Verzekerings­pakketten kennen diverse uitbreidingen. Basis is de opstal en de aansprakelijkheid. U bent verplicht deze als VvE af te sluiten, dit mag niet individueel.

Neem contact met ons op om de diverse mogelijkheden te bespreken.

Uw woning verduurzamen?

Heeft u interesse om uw woning te verduurzamen, dan is het handig om dit met uw mede-eigenaren af te stemmen en de mogelijkheden samen te ontdekken.

VvE Beheer de Dom ondersteunt en adviseert hier graag bij.

Neem contact op voor een advies gesprek.

Twinq

Twinq is een intelligent softwarepakket dat speciaal is geschreven voor het beheer van een Vereniging van Eigenaren.

Kiest u er als VvE voor om met dit pakket te werken, dan kan iedere eigenaar inloggen in Twinq en de status zien van alle lopende zaken. Het systeem is uiteraard 24 uur per dag beschikbaar zodat u altijd op een voor u geschikt moment kunt inloggen.